Followers

Friday, May 6, 2011

Sempurnakan matiku Ya Allah

Setiap yang hidup pasti akan merasai kematian,..macam-macam cara kematian yang selalu kita lihat, mati terbakar, mati kemalangan, mati bunuh diri, mati ditembak, mati dibunuh kejam sehinggalah cara mati yang sangat syahdu seperti mati ketika bersujud, mati dalam tidur, mati ketika bersolat, mati dalam masjid, mati di Mekah dll.
Bagiku,..melihat suatu yang melibatkan kematian, selalu terbayang liang lahad yang sedang menanti...selalu terbayangkan jasad sendiri yang akan dikebumikan,..dan seterusnya melalui detik2 yang mengerikan di alam barzakh...apakah aku selamat di sana?
Aku bermohon kepadaMu Ya Allah,..sempurnakanlah kematianku...ambillah nyawaku ketika aku sedang bersujud kepadaMu...berilah aku kesempatan untuk membayar segala hutang piutangku kepada Engkau dan juga makhluk Allah lainnya,..ambillah nyawaku di saat aku sudah membebasakan jiwa ragaku dari dosa-dosa...
Semoga doaku ini diperkenankan...amin.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he