Followers

Tuesday, January 17, 2012

Masa lapangku sudah hilang...

Semakin berinjak usia semakin sibuk, itulah realiti kehidupan masa kini...benarlah sabda Nabi Muhammad s.a.w tentang 5 perkara yang perlu dikejar...antaranya masa lapang sebelum datangnya waktu sibuk. Kini aku merasakan waktu semakin mengejarku sedangkan aku kini semakin lelah untuk berlari...kekuatan sudah semakin hilang...tenaga berkurangan seiring usia yang semakin bertambah.
... hari datang dan pergi silih berganti,..sedar-sedar sudah 3 minggu di bulan Januari tahun 2012 ini...hari-hari di sekolah terasa amat sibuk,..sementelahan pula selepas sekolah sering diadakan mesyuarat itu ini...balik ke rumah tak sempat nak menjengah flora di laman....rindu nak bercakap dengan bunga dan dedaun yang akhirnya kering ketandusan...ahhhhh terlalu cepat masa berlalu...
adakah ini petanda kiamat yang semakin hampir?..
Rupanya terlalu banyak petanda dunia yang sudah hampir dengan hujungnya...kesibukan sendiri sudah terbukti,.bukan aku saja terasa...seluruh dunia kini dihambat oleh kesibukan..manusia terkejar-kejar...tak tahu apa yang dicari lalu akhirnya tersadai sendiri...
Ya allah...berilah aku kesempatan,..berilah hambamu ini ketenangan...jangan kau biarkan diriku terus hanyut dalam kesibukan yanh aku sendiri tidak tahu tujuan...sesungguhnya berilah aku hidayahmu yang berterusan. Amin

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he