Followers

Wednesday, October 20, 2010

20-10-2010

cantik benar tarikh hari ini,...sekali dalam seribu tahun, namun tarikh cantik ini tidak banyak meninggalkan kesan pada diriku hari ini, macam rutin biasa..pergi sekolah, mengajar dan balik rumah jadi suri rumah..
cuma mungkin sesuatu yang tak pernah aku lakukan di sepanjang tempoh aku menjadi guru..ialah hari ini aku kena mengasuh...mengasuh siapa ye...macam ni ceritanya..
Minggu ini giliran aku bertugas,...dan minggu ini juga dah 2 kali guru-guru bermesyuarat,..so masa 1 dan 2 tak de la P&P yang dilangsungkan. Disebabkan aku bertugas hari ini jadi aku kena le menjaga bebudak tingkatan 1 dan 2 seramai lebih kurang 300 orang,..supaya mereka berada dalam keadaan terurus sementara cikgu lain bermeeting..
gelabah juga aku...memang gelabah betul..tak pernah pula aku mengawasi mereka sorang-sorang...so selepas semua berhimpun di anjung Mutiara, macam biasa aku kendalikan bacaan yasin yang menjadi bacaan rutin pelajar sekolahku stiap pagi. Selesai bacaan yasin, aku susun agar mereka habiskan masa dengan duduk dalam kiumpulan kecil dan siapkan semua kerja sekolah atau membaca mana-mana buku...puas juga le nak latih mereka diam dan tumpukan perhatian kepada buku mereka...
80 minit yang menyiksakan....he he itu je kelainan pada tarikh yang cantik ini,,namun aku puas sebab aku berjaya menjadi pengasuh..he he..

1 comment:

Lana~Bulu said...

jaga budak2 besaq cikgu..nak kena banyak bersabaq dan guna saiko..hee
silap2 cikgu sama naik buat bising dgn anak2 murid...
p/s- itu contoh cikgu sekolah lain tu okay..haa

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he