Followers

Tuesday, January 1, 2013

2013.....semoga lebih berbahagia..


Ya Allah,..aku telah melalui tahun 2012 dengan selamatnya,..kini 2013 bertandang memaksaku melaluinya dengan lebih mencabar..banyak ranjau duri yang akan dilalui nanti...semoga dipermudahkan segala urusanku sebagai hambaMu. Mungkin banyak peristiwa dalam tahun 2012 yang sempat kurakamkan dalam entri di blog ini,..dan ada yang tak sempat tercatat...namun aku amat bersyukur Ya Allah...hidupku terasa sempurna dan berbahagia,...walaupun ada juga yang mengusik ketenangan minda namun Engkau telah memberiku jalan rahmat sebagai penyudahnya...amin.

Tahun baru Masihi 2013 akan kulalui...sebagai ibu, isteri, guru dan anak kepada kedua ibu bapaku yang sudah berusia dan sering sakit-sakit...aku amat mengharapkan pandanganMu Ya Allah,..berkatilah setiap langkahku...restuilah setiap niat baikku untuk lebih dekat denganMu Ya Allah. Istiqamahkan aku selalu dalam kebaikan...berilah aku kekuatan untuk lebih bermuhajadah ke jalan yang engkau redhai Ya Allah.

Inilah aku...izinkan aku....redhailah aku...
aku sebagai isteri dan teman hidup yang lebih baik untuk suamiku
aku sebagai ibu yang lebih sabar dan dan dapat menjadi idola untuk anak2ku..
aku sebagai guru yang senang didekati dan mudah difahami oleh anak didikku..
aku sebagai anak solehah yang mengambil berat kedua ibu bapaku..
aku sebagai insan yang bijak membuat pilihan dalam haluan hidup..
aku sebagai pengguna yang bijak dan tidak membazir
aku sebagai hambaMu yang istiqamah dalam amalan kebaikan
aku sebagai petugas yang komited dalam melaksanakan tanggungjawab keranaMu Ya Allah.
aku sebagai sahabat sejati buat semua kenalanku..
aku sebagai pewaris roh yang bijak menjaga rohani dan fizikalku dari kezaliman nafsuku sendiri.. 

Izinkan aku Ya allah...sampaikan hajatku untuk bertemu denganMu,..menjejak sejarah rasulMu...permudahkan aku untuk sampai ke bumiMu yang mulia Ya Allah...semoga hidupku akan terus berbahagia dengan rahmatMu di 2013 ini...aminnn.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he