Followers

Thursday, January 24, 2013

Bye Bye Hempedu berbatu,...

Setelah semua prosedur untuk pengesahan dijalankan, pembedahan untuk membuang hempedu telah diatur tarikhnya,..pada pagi 12 januari 2013,.selamatlah aku menjalani pembedahan itu..kini aku telah kehilangan satu anugerah Allah terhadap jasadku..hempeduku kini sudah tiada..
Pembedahan secara laraskopi iaitu menebuk sedikit di bahagian abdomen untuk memasukkan segala peralatan seperti kamera, gunting, pisau dll. Aku sudah bersedia menerima takdir ini...kini fungsi untuk menapis lemak ditubuhku di ambil alih oleh organ hati...jadi aku mesti menjaga hatiku agar sentiasa sihat...Insya Allah..





Mungkin inilah gambaran kedudukan batu dalam hempedu...sebenarnya selepas operation doktor cuma memberiku satu bekas dan dalamnya berisi cuma 3 butir batu berwarna hitam..sebesar lada hitam...tidak banyak...namun kesakitan yang aku alami sangat mengazabkan...

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he