Followers

Thursday, January 24, 2013

Hospital - sebuah laman duka

Sekiranya anda merasakan hati anda masih keras,..lawatlah hospital yang berdekatan dengan tempat anda,..jenguklah wajah2 pesakit yang sedang berada dalam wad,..bertanyalah kepada mereka tentang kesengsaraan yang sedang ditanggung,..dan yang lebih afdal,..lihatlah makanan yang boleh dimakan ketika itu,..tentu hati yang sekeras batu akan menjadi sendu...in syaa Allah.
Pengalaman menjadi pesakit dan berkenalan dengan ramai pesakit lain banyak memberikan aku pelajaran,,,,aku bersyukur amat,..mungkin sebelum datang ke daerah berdarah ini, aku hanya memikirkan kesakitanku sahaja,..rupanya sesakit dan menderita aku,..masih ada pesakit yang lain yang lagi teruk keadaannya...terima kasih Ya Allah.


Daerah duka itu,...
menyimpan beribu sendu..
dari wajah-wajah yang berkerut seibu.
menahan getaran yang ngilu dan sebu...
laman duka itu,..tetap tabah menerima tamu demi tamu,..
yang berpusu-pusu mencari penawar..sebuah kesakitan,
walau mungkin hanya untuk sementara...
Terima kasih Tuhan,.
kerana menyedarkan aku tentang nikmatmu...
yang mungkin kau pinjamkan seketika sahaja,
kemudian meragutnya kembali,..
untuk menguji sejauh mana ketabahan,
kesabaran dan kekuatan iman...
walau nampak pahit dan getir,..
telah gugurlah dosa-dosa kami..

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he