Followers

Saturday, September 1, 2012

aku suka kucing....walaupun aku tahu tahinya...

dari kiri,...Emon, tengah Ecik dan Imau....
tudia...inilah 3 ekor meow yang aku bela la ni..selain depa 3 ekoq ni ada lagi 3 ekoq....depa beriga ni baru berumuq 8 bulan lebih...masih teruna dan dara ha ha...tak lama lagi mulalah nak mengawan....
dari dulu sampai sekarang...aku tak bole tengok kucing..memang sesuatu yang sangat aku suka...walaupun orang lain kata depa tak come ke..tak kembang ekoq ke...bagiku semua kucing ada keistimewaan tersendiri..
Sesetengah manusia tidak suka kucing..sebabnya aku pun tahu..tahinya memang busuk bebenor...memang la mana ada tahi yang wangi kan..tapi hakikat yang perlu diakui ialah depa cuma kucing..tak pandai nak basuh bila membuang...sebab tu la busuk...he he...
walau apa pun aku akan suka kucing...malah semua anak2ku sukakan kucing...dalam keuarga aku..cuma suamiku je yang tak suka...yang lucunya ialah...kucing pun tak suka kat dia..bila nampak kelibat saja depa mencanak lari...kadang2 lawak sangat..

ni gambaq masa depa emon, ecik dan Imau berumuq 4 bulan,..tu mak depa yang namaya Owen..dan yang balck & white tu namanya Ebon....

yang aku tahu..aku dan kucing sudah sebati...selagi aku hidup...kucing pun hidup...aku bela depa macam anak sendiri....kerana aku tahu apa yang aku buat...insyaallah..

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he