Followers

Tuesday, June 17, 2008

Remaja sekolah

Sebagai guru aku sudah masak dengan pelbagai karenah pelajar,...kat sekolah aku mengajar subjek yang dianggap kurang penting seperti Sivik dan Pend. Seni. Masalah yang sering aku hadapi ialah minat pelajar dalam subjek tersebut., mungkin mereka menganggap subjek2 tu tidak bermanfaat untuk kecemerlangan mereka.......semua ini menjadikan beban aku sebagai guru semakin bertambah, iaitu terpaksa memupuk semula minat mereka terhadap pelajaran tersebut sekaligus nak mendidik mereka supaya memahami subjek tersebut. Namun dalam aku berjuang setiap hari mengikis tanggapan tersebut, banyakla karenah yang pelajar2 aku lakukan yang kadangkala mencabar. Kadangkala aku kecilhati dengan anggapan sesetengah masyarakat yang menganggap kerja guru sebagai kerja yang senang dan banyak cuti...sedangkan hakikatnya bukan begitu......

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he