Followers

Tuesday, July 8, 2008

Anak-anakku......dengarlah wasiat ibu

Anakku semua, hari ini mak ingin berpesan pada kalian, seandainya mak dan abah sudah tiada lagi di dunia ini, tolonglah mak dan abah di sana. Tiada lagi yang mak dan abah perlukan selain doa kalian semua.
Nurain
Sebagai anak sulung mak terlalu berharap agar engkau dapat menjadi contoh teladan dan ikutan adik-adik. Seandainya nanti ain dah berkeluarga didiklah anak dengan nilai agama dan berkeperibadian mulia, usahlah kabur dengan wang ringgit.
Helmi,
Sebagai anak lelaki didiklah diri sendiri untuk menjadi pemimpin pada keluarga dan masyarakat. Jadilah manusia yang cemerlang dunia dan akhirat.Tanggungjawabmu amat besar sayang...ingat jadikan agama sebagai tunjang kehidupan.
Athirah,
Engkau anakku yang manja dan mak dapat lihat keikhlasan diwajahmu. Kekalkan sifat yang baik ini, tambah dengan nilai kebaikan yang lain. Bersabarlah dengan karenah duniawi. Berusahalah jadi wanita solehah sayang.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he