Followers

Sunday, July 6, 2008

pelajar sekarang terlalu biadap

Saban hari aku terbaca komen negatif mengenai guru, pelbagai kritikan dilemparkan masyarakat. Aku amat sedih. aku akui ada kebenaranya, memang ada guru yang kaki ponteng, malas ke kelas dan bermasalah, namun janganlah dihukum semua guru begitu.
Atas kertas memang time kerja guru separuh hari tetapi bebanan terus dibawa hingga kerumah. kalau kerja lain ada rehat, guru-guru pula perlu membuat rutin yang lain semasa tiada kelas. Aku rasa tak elok la bagi masyarakat hukum macam tu. Perlu juga tengok bagaimana ragam pelajar sekarang.....amat berbeza sekali dengan pelajar dulu..kadangkala kebiadapan mereka melampaui batas. Takkan la ibu bapa tak tahu anak-anak mereka atau mungkin juga anak-anak sekarang bijak berlakon. So aku harap sebelum buat tuduhan buat la kajian sikit tentang tugas sebenar guru. K

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he