Followers

Friday, March 12, 2010

HUJAN YANG DINANTI...


alhamdulillah, setelah kekeringan sekian lama, setelah bumi yang kian gersang dilanda kepanasan, hujan rahmat kembali menyapa alam...bersyukur sangat ketika hujan mencurah lebat petang tadi....Allah masih menyayangi kita hambanya walaupun kita selalu mengingkari dan menderhaka....cuaca panas selama ini mungkin ujian Allah buat kita semua.bagiku...walau sekejap namun hujan ini membawa seribu rahmat, pohon di laman yang hampir layu mula segar kembali..umpama musafir yang kehausan mendapat segelas minuman...

Hujan penghapus noda...membawa bersamanya debu-debu yang kian melata di maya ini...semoga hujan semalam mampu menyedarkan kita...petani yang kegelisahan disebabkan tanaman yang kekeringan supaya kembali menunaikan zakatnya, nelayan yang kehilangan sumber airnya kembali mensyukuri rezekinya...dan aku manusia yang selalu alpa dan berdosa menghisab dirinya...hujan datanglah lagi...kerana rahmatNya ada bersamamu.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he