Followers

Tuesday, June 15, 2010

Apa lagi yang dicari,...

Cuti persekolahan sudah hampir ke penghujungnya,..seperti biasa cuti membawa seribu cerita...suka dan duka silih berganti..riang ria bertemu ahli keluarga kadangkala diselitkan dengan cerita yang tidak menyenangkan..inilah kehidupan,.sukar dimengerti..
Kasih dan sayang yang antara makhluk seperti ada pasang surutnya...mungkin suatu masa kita terpesona kini sudah tidak bermakna..cinta kasih sesama manusia juga ada kembang kuncupnya..itulah pesona dunia yang selalu kita cari..hingga ke hujung dunia...
Seringkali kita tidak menyedari, disekeliling kita dipenuhi oleh pelbagai onak dan duri..kita jua tersalah tafsir mengenai kebahagian sehingga kita lelah dan letih mencari..cuma yang pasti..apabila akal dan kemahuan tidak seiring...kita pasti kecundang...
Cutiku kali ini penuh dengan pelbagai cerita, cerita sendiri yang biasa hinggalah cerita orang lain yang membawa pengertian...aku pasti semua ini adalah kerana Allah telah menjadikan nafsu yang tidak bertepi kepada manusia. Hanya akal dan keimanan sahaja dapat mencorak apa yang ingin dicari...samada kebahagian dan sengsara.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he