Followers

Tuesday, November 30, 2010

Bertuahnya anak-anak zaman sekarang..

Pagi ahad, 28 November, aku bergegas membawa kedua-dua anakku, Helmi dan Athirah ke sebuah Pusat Tuisyen berhampiran untuk Program Intensif masa cuti...sebenarnya mereka jarang ke pusat tuisyen...kadang2 bila perlu sahaja..bayarannya agak mahal juga..untuk sebulan bagi mereka berdua..mencecah RM 500.00. Bagiku yang tidak pernah menjejak pusat tuisyen semasa dulu, inilah beruntungnya anak-anak sekarang..tidak cukup di sekolah,,ibu bapa beri peluang lagi belajar di pusat tuisyen..sangkaku tidak mungkin seramai mana...namun jangkaan meleset...ramai rupanya para waris sedang membuat pendaftaran..jenuh juga la menunggu..akhirnya selesai juga dan selamatlah dan bermulalah Helmi dan Athirah bertuisyen.
Apa yang menarik perhatianku ialah semangat yang ditunjukkan oleh ibu bapa nampaknya melebihi anak-anak..masing-masing mahukan yang terbaik bagi anak mereka tanpa mengira wang ringgit..bertuah sungguh generasi sekarang...cuma yang aku harapkan dari anak-anak ialah gunakan peluang ini sebaik-baiknya...semoga pengorbanan masa cuti kita sama-sama dirahmati Allah dan dipermudahkan oleh Alah..amin.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he