Followers

Wednesday, February 23, 2011

Diari Rabu yang menggebu...

Rabu datang bertamu, 23 Februari memulakan hari yang teramat padat bagi diriku maupun warga sekolah hari ini,..bermula
7.30 pagi: Guru-guru yg mengajar PMR ada taklimat mengenai penjadualan Kelas Intensif PMR yang akan berjalan selepas cuti Mac nanti.
Pelajar ting 1,2 dan 4 pula bersedia untuk perarakan sempena Maulidurrasul peringkat komplek pendidikan...manakala pelajar tingkatan 3 dan 5 belajar seperti biasa.
Sempat makan sekejap....
9.00 pagi: Latihan Dalam Perkhidmatan (LDP) pula menanti untuk dihadiri. Semua guru yg tiada kelas wajib mengikutinya...dlm masa yang sama pelajar sudahpun selesai berarak ....rugi rasanya tidak dapat ikut serta seperti tahun lepas...mereka kini di Dewan Iltizam untuk mendengar ceramah Maulidurrasul dari penceramah yang dijemput khas dari Insaniah. Selepas 40 minit LDP, guru-guru bergegas ke dewan,..sempat juga le menitiskan air mata keinsafan dengan isi ceramah...suasana shahdu sekali diakhir slot ketika pelajar dan semua guru berzikir memuji Allah...
11.00 pagi : Waktu ini diperuntukkan 2 waktu untuk keceriaan kelas,..hahhh kesempatan ini digunakan buat menyiapkan segala keperluan untuk menzahirkan suasana yang kondusif sewaktu P&P nanti...banyak juga kelas yang berjaya diserikan,..sebagai guru kelas aku juga berpeluh ketiak...alhamdulillah nampak dah sempurna dah...
12.50 : P&P kembali berjalan, memang letih le...tapi bila lihat pelajar datang ke Makmal untuk belajar, aku jadi kuat kembali...tamatlat sesi persekolahan hari ini.
Waktu balik, di saat pelajar dan guru-guru yang lain bergegas meneruskan hari masing-masing, sebahagian kami masih di sekolah...masih ada satu lagi aktiviti...
2.30 petang: Di bilik Citra Wawasan, ramai guru dah sedia,..teruja juga melihat kesungguhan rakan-rakan untuk belajar menghasilkan blog. Aku, Shahnur dan Tipah dari unit ICT dipertanggungjawabkan mengendalikan slot ini...alhamdulillah dengan kerjasama semua pihak..selama 2jam berkongsi ilmu, semua blog bagi unit masing-masing berjaya diwujudkan..
Nampaknya semakin meriahlah blog sekolah selepas ini...semakin banyak "entri" yang lebih menyeluruh..insyaallah.

Tamat sudah episod di sekolah,..balik rumah..selepas asar,..menjengah ke dapur kejap...nampaknya kena bergegas lagi untuk membeli barang keperluan...bertemankan anak anak yang setia bershopping...kami ke Tesco berhampiran...walaupun badan dah letih...digagahi jua...sempat singgah berziarah ke rumah mak sekejap..menghantar sedikit bekalan...
Malamnya aku dah tidak berdaya..tidurrrrr....
Itulah kisah hari rabu..menggebu-gebu dengan aktiviti yang padat..namun apa yang paling best ialah masa aku timbang berat kat Tesco petang tadi...turun lagi 600....bukan kilo la..600 gram..amin...walau tak banyak...tapi janji turunnnnn he he...teruskan ct..mesti terus kan ok...teguk la air putih banyak2...ha ha..

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he