Followers

Wednesday, March 16, 2011

Destinasi pelancongan baru di daerah Sik, Ladang Anggor Tasik Beris.


Ladang Anggur?..ehhh betul ke?..Tak percaya..jom kita jengah...Ladang anggur ni baru lagi kut...ramai yang belum tahu...termasuk la aku,..so bagi menjawab persoalan ni,..kami sekeluarga pun sampai le kat situ...ramai orang yang datang..maklum cuti sekolah.
Kawasannya tidak la seluas mana namun anggur di tanam berperingkat...pelancong hanya dibenarkan masuk ke ladang yang buah anggurnya dah matang...teruja habis bila nengok gugusan anggur tu...bayaran masuk?..setiap orang RM3.00. Berduyun2 la masuk dengan kamera berposing sakan...ye la bukan senang nak jumpa pokok anggur..selalunya lihat dalam TV je kat luar negeri..ha ha...lihat saja tau...jangan gatal tangan nak petik pulak...ada yang dok pantau tu...
Selain melawat ladang anggur tu,..produk segar dari anggur juga ada dijual di sini..jus, buah anggur segar dan hasil seperti sabun dan losyen pun ada...


1 comment:

JHaZKiTaRo said...

salam kenal.. rajin2, ziarahlah blog hamba (AKU SEBUTIR PASIR) kalau nak baca pengalaman hamba travelling ke 45 buah negara.. :)

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he