Followers

Monday, July 25, 2011

Julai dalam kenangan...

Julai 2011 kian mengensot pergi...
membawa bersamanya pelbagai suka duka kehidupan.

4 Julai - Birthday suami. Kami berkongsi tarikh lahir yang hampir sama...

5 Julai - hari lahirku...terima kasih kepada sesiapa sahaja yg memberi ucapan dan hadiah walau tidak pernah kupinta. Terima kasih teramat sangat atas ingatan anak2 didik kelas yang mengadakan majlis untukku...





17 Julai - suamiku dimasukkan ke wad untuk dibuangkan batu karangnya..maka tidurlah ia di wad selama 3 malam. Hari yang sama juga satu insiden yang memualkan berlaku,..bila anak gadisku yang sedang gatal tangan dan gila stereng menyebabkan kerosakan yang agak beribu juga..

24 Julai - Aku membakar 2 biji kek coklat yang ku ambil resepinya dari internet...aku malu sebenarnya nak bawa kek tu ke jamuan kelas seperti yang kijanjikan pada semua pelajar keran kek tu cacat..he he...tapi selepas ramai yang makan memuji sedappp...aku terasa nak buat lagi ...



25 Julai - aku MC dan tidak hadir ke sekolah...demam selesema makin menjadi2..batuk sampai sakit tekak...alhamdulillah dah lama tak demam..mungkin nak sambut ramadhan ni...

Antara Gejala demam selsema yang aku alami adalah seperti di bawah:
* Tekak yang kering
* Hidung berair-hingus berair dan jernih kemudian ia mula pekat.
* Hidung tersumbat
* Bersin-merupakan usaha badan untuk melapangkan saluran rongga hidung.
* Batuk-mungkin kering atau mengeluarkan kahak.
* Suara parau-suara kasar dan parau kerana korda vokal (peti suara) membengkak.

Selain itu aku juga mengalami.
* Mata rasa kepanasan sedikit
* Hilang deria bau dan rasa.
* Terasa seperti sinus atau telinga penuh dengan tekanan.
* Demam.
* Sakit-sakit badan.

27 Julai
Menghadiri Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2011. Tahniah untuk diri sendiri...dah 20 tahun mengajar,..baru kini cemerlang,..adakah selama nin aku tak cemerlang?...biarlah diri sendiri yg jawab kan kerana hanya kita dan Allah jua yg arif tentang diri sendiri...semoga semakin cemerlang di dunia dan akhirat..
****Julai belum selesai...

1 comment:

hanez said...

salam ziarah & follow..

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he