Followers

Thursday, July 7, 2011

Apa nak jadi ni..?

Ya Allah, apalah nak jadi ni,..dah selalu sangat dengar ayat ni,..kat mana2 pun boleh dengar, kat mana2 pun selalu keluar,..terutamanya apabila melihat tajuk berita di Harian Metro...betul kan..ha ha..ayat ni sinonim sangat dengan kita, mungkin keluhan,..mungkin jua rungutan,..mungkin jua tak puas hati...dalam dunia hari ini,..ramai sangat yang tertekan...
Bagi ct,..ayat ni selalu keluar dari mulut ct waktu dalam kelas...terutamanya kalau reaksi pelajar dah tak boleh saman.."Heiii...kamu ni nak jadi apa 5 tahun lagi?"...lebih kurang macam tu la juga..he he.
Tetapi hari ni,..saat ni..ct tanyakan semula diri sendiri dengan soalan yang sama..apalah nak jadi dengan aku ni?..mungkin aku dah mula boring dengan rutin harian,..mungkin jua aku rasakan hidupku kini tak banyak berubah,..mendatar tanpa sebarang ledakan atau apa sahaja yang boleh mendesak untuk mengubah jadual...tak pasti,..kadang2 teringat...sampai bilakah aku boleh bernafas lagi,..adakah aku sudah bersedia dan rela untuk saat yang penamat itu?...
Apakah aku akan hidup 5 tahun lagi?..Siapalah aku untuk memberi jaminan itu?..entah esok atau lusa..bersediakah aku..belummmmm...aku belummmmm bersedia,..Ya Allah apalah nak jadi...saban hari masa tersisa sedikit cuma untukmu..ke mana masaku,..entah...tak tahu,..yang pasti...hari biasa di sekolah..hari cuti kat rumah..
Apalah yang aku cari?...yang pasti..aku sedar masih banyak yang belum pasti,..masih panjang perluku berlari..dan masih abnyak perkara perlu dilunasi...Ya Allah apalah nak jadi...so akhirnya..Ya allah..jadikan diriku manusia yang masih sempat mengingatimu tatkala waktu susah dan senangku...aminnnn..

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he