Followers

Saturday, February 18, 2012

Mengapa hati tidak tenang..


Kadangkala hari-hari yang dilalui penuh dengan ketenangan dan lancar namun ada ketikanya hati merasa tidak tenang dan sentiasa resah gelisah...mengapa ya?...
hari ni pagi-pagi lagi hati dah panas...sebabnya anakku yang bongsu tu buat tak kisah dengan apa yang perlu dikisahkan...mengamuk sakan juga aku...dalam amarah yang teramat sangat tu sempat juga tangan aku naik ke badannya...masa tu geram sangattt...melampau betul...seingat aku dah berkali-kali aku ingatkan dia mengenai satu perkara yang melibatkan akademiknya.....boleh je dibuat tak kisah...
Kesannya sepanjang hari mood tak baik...sampai sekarang..satu rumah aku marah...sampai saat ini aku bermuhasabah sendiri...mengapa sampai jadi macam tu..hati dah jadi tak keruan,..resah gelisah dan tak tenang...
Ya Allah,..ampuni aku..kalaulah sedikit masalah inipun tak dapat ku tangani...siapalah aku disisimu.?
Ya Allah..jika anak2ku dugaan bagiku,..berikan aku sedikit dari ketabakan Nabi Noh a.s yang sentiasa merayu isteri dan anak2nya untuk bersamanya sehingga detik terakhir..
Ya Allah,..jika bebanan keletihan mengulit diri ini,..izinkan aku sekuat Siti Fatimah yang redha dengan keletihan dek menguruskan rumahtangganya bersama saidina Ali.
Ampuni aku Ya Allah,..permudahkanlah jalan hidupku,..urusanku dunia dan akhirat...janganlah dijauhkan hati ini dari pandanganMu..hanya engkau sebaik2 pemberi pertolongan...kuatkan hatiku,..tabahkan ia..serta penuhilah ia dengan kesabaran..sesungguhnya Engkau maha mengetahui segalanya...

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he