Followers

Saturday, April 9, 2011

Tetamu datang membawa rezeki..














Hari ini, kawan baikku Shidah telepon nak datang rumah, aku berikan keizinan walaupun sebenarnya aku merancang untuk melawat saudara yang dirawat di hospiatal...Jam 9.00 pagi, shidah sampai dgn adik dan ibunya,..Kali sekeluarga sambut dengan senang hati....selepas menghidangkan minuman, aku bergegas pula menyediakan makanan tengahari...tepat jam satu..kami pun makan dengan lauk pauk ala kadar sahaja sebab tidak dirancang...dalam waktu yang sama aku juga sempat masakkan laksa untuk makan petang....hah..nampak sangat shidah sekeluarga gembira dan terpegun dengan sambutan ini...agak2 je bila lihat reaksi mereka..harap2 betul la..mak Shidah (mak jang) tak kering lidah memuji kesedapan kerabu taugeh yang kubuat,...habis satu mangkuk diratahnya... sambal belacan yang kusediakan jua habis licin..ha ha...

Aku juga tambah bahagia kerana suamiku sudi menjemput ibuku untuk datang makan bersama kami,..sungguh selera dia makan...aku bersyukur masih dapat gembirakannya hari ini..nampak dia terhibur.

Sebenarnya Shidah ada urusan di bandar,..so dia singgah ke rumahku dulu...kami berbual panjang...memang aku letih namun aku pasrah dengan rahmat Allah bahwa setiap tetamu yang datang ke rumah kita mesti dimuliakan...lagipun kedatangan mereka mesti membawa rezeki kan..he he..tetapi aku gembira...sebenarnya itulah yang berlaku...sebelum balik mereka membeli Perfumes yang kujual dengan kadar yang banyak...dan shidah juga memberikan kami sekeluarga buah tangan,,,terima kasih shidah...datangmu memberi rezeki buat kami..alhamdulillah.

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he