Followers

Wednesday, April 20, 2011

Cemerlang ke?


Alhamdulillah,..kelmarin 20 April 2011...sekali lagi putera dan puteriku berjaya meraih anugerah kecemerlangan akademik mereka. Aku cuma mampu bersyukur,..alhamdulillah...anak-anak beroleh kejayaan walaupun aku tahu mereka tidak berusaha pada tahap yang optimum...kerana sebagai seorang ibu aku faham dan tahu sikap dan pembawaan mereka...kalaulah dapat lebihkan usaha sudah tentu mereka lebih cemerlang.

Aku juga bersyukur amat...mungkin rezeki dari Allah...sesuatu yang tidak pernah aku mimpi...sepanjang aku bertugas sebagai seorang guru...hingga kini sudah 20 tahun..tahun ni aku dikurniakan Anugerah perkhidmatan Cemerlang...ha ha..macam takj percaya je..layak ke orang low profile mcm aku ni...mana le berharap mendpat pengiktirafan macam tu..namun aku bersyhukur...alhamdulillah...bagi aku..tugasan sebagai guru menjanjikan kepuasan apabila bertemu pelajar dan bekas pelajar yang dari jauh melaungkan "cikgu"...walau di mana mereka bertemuku..itu lebih bermakna...apatah lagi bila melihat mereka berstatus yang lebih hebat dariku...seribgkali jua aku berpesan,..seorang guru tidak mengharapkan balasan apapun dari pelajarnya melainkan sedikit doa dan ingatan...insyaallah..

April tahun ni mungkin bulan cemerlang bagi aku sekeluarga kut...he he...aku gembira...terima kasih ya Allah..berilah aku kekuatan agar dapat bertugas dengan lebih cemerlang..itulah sebenarnya kecemerlangan hakiki..mendapat pengiktirafan terus dari Allah...amin.

3 comments:

Rahmat H. said...

tahniah ct ajar...akhirnya hg dpt jugak anugerah cemerlang tahun ini..

siti ajar bt yaakob said...

terima kasih le rahmat...tak pernah aku minta anugerah ni...namun aku bersyukur...penghargaan dunia...alhamdulillah.

siti ajar bt yaakob said...

terima kasih le rahmat...tak pernah aku minta anugerah ni...namun aku bersyukur...penghargaan dunia...alhamdulillah.

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he