Followers

Sunday, December 11, 2011


Kem Pondok?...apa tu?...setelah kuamati banner yang direntang di simpang jalan masuk ke taman perumahanku....barulah aku tahu,..kem ini menerapkan pengajian dan kursus ala pondok....khas buat remaja di musim cuti sekolah...aku teringatkan Helmi,..puteraku yang sorang tu....
Rasanya Helmi tak berminat ni...fikirku...aku terus memujuknya sertai kem ini,..alhamdulillah akhirnya dia setuju...maka pada 9 Disember selepas solat jumaat, kami sekeluarga pun menghantarnya ke MRSM Kubang Pasu di mana kem ini akan berlangsung selama 1 minggu..bayaran yang dikenakan agak berbaloi,..cuma RM350 je...namun aku berdoa agar ilmu yang bakal diperolehi dapat memberi manfaat buat dirinya dan seisi keluarga...
Helmi anakku,,,kau saja anak lelaki mak,..padamu saja harapan mak dan abah....redhakanlah hatimu untuk menuntut ilmu dunia dan akhirat kerana itu sahaja jaminan hidup...
Kini Helmi sedang berkursus, sedangkan aku terus berdebar..kerana Keputusan PMR akan diumumkan nanti...adakah Helmi dapat kekalkan prestasinya seperti peperiksaan percubaan peringkat sekolah?...aku tak putus berdoa....semoga 9A miliknya..apalah yang paling menggembirakan hati seorang ibu selain kejayaan anak-anaknya.
Insyaallah aku yakin Helmi akan menjadi manusia,..yang bakal merubah generasi keluargaku...

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he