Followers

Wednesday, December 28, 2011

Maafkan aku ayah dan ibu...


sesekali menjengah rumah itu, yang dulunya rumahku jua, namun kini menjadi singgahan waktu senggangku,..hatiku terharu dan pilu...apatah lagi rumah yang dulu pernah diriuhkan dengan senda gurau kami anak-anakmu,..tangis tawa bersama kini hanya riuh sesekali sahaja bermusim,...
Ayah dan ibuku,..dapur itu kini penuh berselerak,..sampah dan sisa makanan terbiar sendiri membasi..kudrat kalian sudah tak berdaya lagi...
Hidup kalian kini hanya mahukan sedikit kelapangan,...dapat makan dan minum sudah memadai..kemas atau tidak, bersih atau bersarap bukan lagi keutamaan..
Aku menangis sendiri, apa dayaku...aku juga kini memiliki kehidupan sendiri...sebolehnya aku ingin berbakti seperti dulu...namun apakan daya...maafkan aku ayah dan ibu...semoga Allah memberi kelapangan buat kalian...

No comments:

Blog ini untuk semua....

Mai la pakat sumbang bahan atau info ke...cerita ke, foto ke, resepi ke....sama-sama manafaatkan teknologi untuk kebaikan. welcome!

kucing pun pandai marah beb..he he